Fenomen World of Warcraft

Fenomen World of Warcraft

World of Warcraft jest grą, którą jedni kochają, a inni nienawidzą. Nie da się jednak ukryć tego, że musi “coś w niej być” skoro od 15 lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Należący do firmy Blizzard tytuł rok do roku przynosi kontrowersyjnej spółce milionowe zyski. Dlaczego gra ta cieszy się aż taką renomą wśród graczy i co sprawia, że dziesiątki tysięcy graczy bawią się przy niej od premiery i wcale nie zamierzają kończyć swojej przygody z tą marką?

Rynek gier MMO w 2004 roku

World of Warcraft miał swoją premierę w 2004 roku. W tym czasie gry MMO (Massive Multiplayer Online) dopiero raczkowały, a większość z nich była naprawdę słaba, bazująca na wyjątkowo kiepskich rozwiązaniach. Na to wszystko wkroczył on – tytuł mający wsparcie jednej z największych firm odpowiedzialnych za gry komputerowe w ówczesnych czasach, a także będący nieformalną kontynuacją rozwijanego przez ostatnie lata kultowego świata Warcrafta.

Gatunek MMO w tym okresie praktycznie nie istniał, dlatego też wejście World of Warcratf było ogromną rewolucją. Tytuł ten oferował wszystko to, czego potrzebował prawdziwy fan gatunku – ogromny świat, zróżnicowane zadania, mnóstwo klas i profesji, a także fabułę. Nie można zapomnieć także o znakomitym silniku graficznym, który pozwalał na komfortowe granie nawet na słabych komputerach.

World of Warcraft obecnie

Mimo upływu lat World of Warcraft pozostawał czołowym MMO. Blizzard wydawał kolejne dodatki, graczy przybywało, gra była dostosowywana pod różne typu graczy – zarówno hardkorowych wyjadaczy spędzających w wirtualnym świecie długie godziny, jak i tych grających okazyjnie.

Obecnie World of Warcraft dalej należy do światowej czołówki gier MMO. Jego pozycji nie zachwiały coraz to nowsze i bardziej atrakcyjne tytuły. Mimo to, blask w pewnym momencie zaczął przymierać, a gracze zaczęli nudzić się dotychczasowymi aktywnościami. Blizzard zdecydował się wtedy na stworzenie serwera “Classic” umożliwiającego rozpoczęcie gry od zera, w takiej wersji jak na premierę. Rozwiązanie to okazało się strzałem w dziesiątkę, a fani znów poczuli przypływ “świeżości”.

Wydaje się, że pozycja World of Warcraft na rynku gier MMO jest niezachwiana. O ile tytuł broni się sam, tak działanie firmy Blizzard pozostawia wiele do życzenia i dlatego wielu graczy dopatruje się w tym wszystkim początku końca. Jak będzie – zobaczymy.